No1Dragons
Welkom op No1Dragons.com.

Schrijf je vandaag nog gratis in op het gezelligste forum van de BENELUX.
Wij wensen iedereen veel lees en post plezier.

Met vriendelijke groeten
Stefan & Kelly
www.The-ChuLa-Range.be
www.No1Dragons.com

No1Dragons

Nederlandse Baardagamen & Reptielen forum

IndexPortalFAQRegistrerenInloggen

Deel | 

Baardje is ziek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Jolanda

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 11-09-10

BerichtOnderwerp: Baardje is ziek   za sep 11, 2010 8:09 pm

Sinds 2 maanden logeert baardje bij ons. Door veel te lezen over baardagamen kwam ik erachter dat het dier niet gezond was.

-Hij eet hooguit om de 3 dagen en dan eigenlijk alleen wasmotlarven of moriowormen, hij weigert krekels en wil zelden een sprinkhaan. at groente betreft hooguit af en toe een hapje andijvie of witlof
-weinig ontlasting
-lusteloos
-vaak zonder aanleiding een zwarte hals

We zijn naar Dr bekking gegaan die ontdekte al snel wormeieren in zijn ontlasting en een lichte vorm van vermagering.
We hebben hem toen 3 dagen lang antibiotica moeten geven, gedwangvoedert en 2x daags in een badje met reptoboost

In eerste instantie leek hij op te knappen, maar nu zakt hij weer in. Eten gaat weer als ervoor. bijna geen ontlasting en de hele dag op 1 plek

Natuurlijk zijn we gisteren al terug bij Dr Bekking geweest.

Goed en slecht nieuws. Baardje was wel aangekomen in vergeleken met de laatste keer, dat was dus prima
Slecht nieuws was dat hij waarschijnlijk last heeft van verstoppingen. We moeten hem nu 2x daags laxeermiddel (paraffine) ingeven en hem weer dagelijks warme badjes geven.

Oorzaak is waarschijnlijk dat hij niet of nauwelijks krekels of sprinkhanen of groente en fruuiit wil eten. Het enige wat er wel in gaat zijn meelwormen, wasmotlarven en moriowormen. Deze mag hij dus helemaal niet meer hebben, en als nhij helemaal geen andere dingen wil eten moet hij weer gedwangvoedert worden Crying or Very sad

Ik hoor graag of een van jullie ook zo´n lastige eter hebben en wat ik ermee zou kunnen doen. Ook wil ik graag andere tips over verstoppingen opheffen

Terug naar boven Go down

Baardje is ziek
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
No1Dragons :: Baardagamen :: De dierenkliniek-
Ga naar: